miercuri, 24 februarie 2010

CEC Bank te pune sa platesti din nou creditul la 3 ani dupa rambursarea integrala

Un client a aflat, la aproape 3 ani de cand a rambursat anticipat creditul pe care l-a avut la CEC Bank, ca a fost raportat la Biroul de Credit si ca are de platit bancii o suma importanta de bani. Ceea ce trebuia sa fie o amintire placuta, s-a transformat din cauza angajatilor bancii intr-un cosmar de care clientul se chinuie sa scape.
Pentru a-si ajuta parintii, Florian Baloi a contractat de la o agentie CEC Bank din Bucuresti, in iunie 2005, un credit de nevoi personale in valoare de 90 milioane de lei vechi, cu scadenta la 5 ani. A platit constant ratele la credit, fara niciun fel de intarzieri, in ciuda faptului ca dobanda nu era deloc neglijabila - 18%.

In aprilie 2007, intrucat parintii facusera rost de bani intre timp, clientul se hotaraste sa ramburseze anticipat imprumutul. Zis si facut: se prezinta la unitatea de la care luase creditul si solicita personalului agentiei sa i se calculeze suma necesara pentru a achita integral imprumutul. Functionara bancii ii face calculul si il trimite la casierie pentru a achita intreaga suma – undeva in jur de 6.600 lei noi.
Parca prevestind problemele care aveau sa urmeze, dupa efectuarea platii, clientul solicita unui functionar care tinea locul directoarei agentiei, aflata in concediu medical, o adresa din care sa rezulte ca si-a achitat integral obligatiile fata de banca. Este insa refuzat, pe motiv ca “ei nu dau asa ceva”.
Dupa ani si ani, ne vom intoarce...Din aprilie 2007, cand a achitat anticipat creditul si pana in prima saptamana din februarie 2010, Florian Baloi n-a mai primit niciun semn de la CEC Bank. Lucru pe care l-a considerat firesc, pentru ca din punctul lui de vedere isi incheiase de mult socotelile cu banca.
Insa in prima saptamana din februarie, este contactat de parinti – cu care locuia la data accesarii creditului - si intrebat daca nu cumva le ascunde ca se confrunta cu probleme la locul de munca. “Noi facem destul de bine, dar tu nu cred ca faci la fel de bine”, i-au spus parintii.
Mirat, Florian Baloi ii intreaba ce-i face sa creada asta. “A sunat cineva de la CEC Bank si ne-a spus ca te-a cautat la locul de munca, dar nu mai lucrezi acolo”, povesteste trist Baloi, gandindu-se la emotiile provocate gratuit de functionara bancii parintilor sai. Era insa vorba de fostul loc de munca, pe care omul il schimbase de mult, insa datele de contact din fisa de client de la CEC Bank ramasesera nemodificate.

Avizat de parinti, Florian Baloi ia legatura cu agentia CEC Bank pentru a se interesa de ce este cautat. Si afla, cu stupoare, ca in cateva zile va acumula 90 (nouazeci!) de zile de intarziere la plata ratelor, ca a fost raportat la Biroul de Credit ca rau-platinic si ca - atentie! - are de plata o suma de aproximativ 1.600 de lei noi! Mai mult, i se sugereaza ca daca nu va fi de acord cu plata sumei, esalonat, in baza unei intelegeri cu banca, va ajunge pe mana recuperatorilor de creante!
Erori in lant ale functionarilor bancii
Evident, prima si cea mai grava eroare comisa de angajatii bancii o reprezinta faptul ca, in ciuda platii in avans a creditului, acesta nu a fost inchis. Cel mai probabil, suma a fost mentinuta in contul curent, iar luna de luna banca a retinut rata lunara, fara a respecta indicatia clientului de utilizare a sumei depuse in scopul achitarii anticipate a creditului.

O alta eroare o reprezinta lipsa demersurilor bancii, in conditiile in care, in evidentele sale, Florian Baloi figura inca in calitate de client, pentru actualizarea datelor personale ale acestuia. Conform reglementarilor BNR, toti clientii au fost obligati sa-si actualizeze datele personale pana la 30 septembrie 2009, termen prelungit ulterior cu sase luni. Insa spre deosebire de bancile al caror client devenise intre timp Baloi - care l-au contactat de mai multe ori incepand din martie 2009 - CEC Bank nu a facut niciun demers in acest sens.

Nu in ultimul rand, o alta eroare o reprezinta raportarea clientului ca restantier la Biroul de Credit, fara a-l notifica in prealabil. Conform reglementarilor in vigoare, incepand din martie 2008, un client nu poate fi inregistrat ca restantier in baza de date a Biroului de Credit fara a fi notificat, in scris, prin SMS, email sau telefonic, cu minimum 15 zile inainte. Ceea ce clientul sustine ca nu s-a intamplat.

Isi va recunoaste banca greselile?
Constientizand lantul de erori comise in defavoarea sa si vazand insistenta directorului agentiei bancii de a-l convinge ca el este de vina si ca trebuie sa plateasca – fie si esalonat – sumele invocate de banca, Florian Baloi s-a decis sa sesizeze conducerea bancii si sa posteze cazul sau la Vocea Clientului pe Conso.ro.

Din pacate, desi a trecut aproape o saptamana, n-a primit niciun raspuns de la banca. De aproape acelasi tratament ne-am bucurat si noi, singura informatie fiind aceea ca situatia este analizata si ca raspunsul va fi trimis clientului in termenul legal.

Pana atunci, din cauza delasarii si incompetentei unor functionari ai bancii, Florian Baloi s-ar putea trezi cu portareii la usa. Desi a rambursat bancii integral datoria cu aproape 3 ani in urma.
“Este pacat ca astfel de nereguli se intampla tocmai la banca al carei presedinte este domnul Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor”, concluzioneaza amar Florian Baloi, care spera totusi ca oficialii bancii ii vor da, in cele din urma, dreptate.
Sursa > www.conso.ro

Niciun comentariu: